A DÉLmadár így működik
2009.10.13. 18:44
Itt Szeged városának történéseiről, lakóiról, vezetéséről, kinézetéről. mindenről olvashatsz, ami érdekli a madarakat. Vagy amiket észrevett. Vagy amiket nem vett észre, Te vettél észre, és megosztod a madarakkal
( Komment és/vagy KONTAKT).
Ebbe majdnem minden belefér. Kemény vélemény is belefér .
Mi nem fér bele?
A koszhadt kis magánérdeked (ha van olyanod), a kis koszhadt mocskolódásod ( ha mocskolódsz), az érdektelen panaszáradatod ( Ne ríjjá!). Pártkatonák, bérbeírók kíméljenek!
Bizony-bizony, a posztoláshoz a nevedet kell adnod. itt csak bejelentkezés után szólhatsz hozzá.
Aki csak 20-30 mondattal tudja kifejezni magát, az más gazságokra is képes. Tehát legyél rövid és pontos. És a bunkóságokat nem viselik a madarak.
Viszont, ha úgy véled, hogy van önálló , kerek mondanivalód, szakértője vagy egy témának, írd meg a delmadarblog@gmail.com -ra ( KONTAKT). Úgy nem a kommentekben fog szerepelni, hanem önálló posztként. Ezeket igencsak várjuk.
Ne feledd, ez a napló maga a nyilvánosság, hiánypótlás, tehát felelősség, még ha sokan nem is jöttek erre még rá .
Üdv DÉLmadár
A bejegyzés trackback címe:
https://delmadar.blog.hu/api/trackback/id/tr661448005
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zserbo 2009.10.16. 04:01:08
Négymadár weblap bezárt.
Dunkin 2009.10.16. 10:47:53
@zserbo: az kizárt
Pógár 2009.10.18. 16:31:31
Remélem, folytatódik, mert másról is szól.
vasmunkás 2009.10.18. 17:20:54
A szegedi ipar kiirtása nem a gengszterváltáskor kezdődött, hanem a '48-as államosításkor.
Volt egyszer egy európai hírű kisüzem a Lechner-téren. A szegedi Felső Fémipari Iskolát (Ma: Déri) végzett Hodács János műhelye. A harmincas évek végén három segédje volt: Rubinfalvi Mihály (kell-e őt bemutatni Szegeden?), Nagy Sándor (akinek a fia évtizedekig vezette a Műegyetem Gépgyártástechnológia Tanszékét) és az én édesapám.
Ők gyártották a Magyar Királyi Honvédség, a német, olasz, svéd és finn hadsereg számára a legmegbízhatóbb petróleum gázlámpákat és a Magyar Királyi Postának a telefonpózna tetején viharban is működő forrasztólámpákat.
Aztán jött az államosítás. Bekényszerítették a Szegedi Vas- és Fémipari KáoSZ-ba. Hodács bele is betegedett és bele is halt. Aztán ami ebből maradt, azt '90 után Frányó úr vezetésével kiprivatizálták, kisemmizve az alapítókat.
Tisztelet Hodács Jánosnak és Szeged iparoasinak.
Volt egyszer egy európai hírű kisüzem a Lechner-téren. A szegedi Felső Fémipari Iskolát (Ma: Déri) végzett Hodács János műhelye. A harmincas évek végén három segédje volt: Rubinfalvi Mihály (kell-e őt bemutatni Szegeden?), Nagy Sándor (akinek a fia évtizedekig vezette a Műegyetem Gépgyártástechnológia Tanszékét) és az én édesapám.
Ők gyártották a Magyar Királyi Honvédség, a német, olasz, svéd és finn hadsereg számára a legmegbízhatóbb petróleum gázlámpákat és a Magyar Királyi Postának a telefonpózna tetején viharban is működő forrasztólámpákat.
Aztán jött az államosítás. Bekényszerítették a Szegedi Vas- és Fémipari KáoSZ-ba. Hodács bele is betegedett és bele is halt. Aztán ami ebből maradt, azt '90 után Frányó úr vezetésével kiprivatizálták, kisemmizve az alapítókat.
Tisztelet Hodács Jánosnak és Szeged iparoasinak.
vlagyiszlav_vlagyiszlavovics 2009.10.18. 17:36:28
@vasmunkás: Tisztelet!! Csak megjegyzem, mivel fiatalabb volt, unokabátyám a SzeVaFémnél dolgozott, amit eredetileg Hodács műhelynek hívtak.
Sajnos a petróleumlámpát a hadseregben későbben a gázlámpa váltotta fel. Most milyen lámpát használnak a sátorban, hadi körülmények között, nem tudom, gondolom áramfejlesztőre kapcsolódnak a lámpák pl.: Afganisztánban.
Sajnos a petróleumlámpát a hadseregben későbben a gázlámpa váltotta fel. Most milyen lámpát használnak a sátorban, hadi körülmények között, nem tudom, gondolom áramfejlesztőre kapcsolódnak a lámpák pl.: Afganisztánban.
vasmunkás 2009.10.18. 18:10:09
@vlagyiszlav_vlagyiszlavovics:
Mi világítottunk ilyennel a '60-as és '70-es évek gyakori áramszünetei idején. Kb. 150-es égő fényét tudta fél napon keresztül. Gáz nélkül, benzinnel vagy petróleummal, vagy bármilyen éghető folyadékkal.
Mi világítottunk ilyennel a '60-as és '70-es évek gyakori áramszünetei idején. Kb. 150-es égő fényét tudta fél napon keresztül. Gáz nélkül, benzinnel vagy petróleummal, vagy bármilyen éghető folyadékkal.
comandante 2009.10.18. 18:11:04
@vasmunkás:
Vagyis elment mindennel, mint a T-34.
Vagyis elment mindennel, mint a T-34.
vlagyiszlav_vlagyiszlavovics 2009.10.18. 19:07:05
@vasmunkás: Olyan "égőharisnya" volt benne, amely izzott fehéren, és rézből volt a tartálya, amelyen pumpálni lehetett a gőzt?
vasmunkás 2009.10.18. 19:09:32
@vlagyiszlav_vlagyiszlavovics:
Igen, az a zseniális szerkentyű volt, indiai selyem harisnyával! Te még láttál ilyet?
Igen, az a zseniális szerkentyű volt, indiai selyem harisnyával! Te még láttál ilyet?
vlagyiszlav_vlagyiszlavovics 2009.10.18. 19:23:35
Igen, és volt szerencsém hozzá gyakorlatilag is.